Regulamin VIII EDYCJI Ogólnopolskiego Konkursu
„GRUNT NA MEDAL” 2018
organizowanego przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu S.A. wspólnie z Marszałkami Województw oraz Regionalnymi Centrami Obsługi Inwestora - Partnerami PAIH
Cel konkursu:
- Wyłonienie najlepszego terenu inwestycyjnego w województwie spośród terenów o parametrach opisanych w załączniku nr .
Przewidywana korzyść dla gminy – uczestnika konkursu:
Zwiększenie szansy na pozyskanie inwestora dzięki:
- preferencyjnemu wskazaniu zwycięskich terenów przez PAIH i urzędy marszałkowskie przy proponowaniu lokalizacji inwestorom,
- promocji terenów – zwycięzców konkursu na forum międzynarodowym, prowadzonej przez PAIH i zarządy województw.
Zasady konkursu:
- Ogłoszenie o konkursie, ewentualnych zmianach w jego zasadach i warunkach uczestnictwa jest umieszczane na portalu PAIH www.paih.gov.pl, urzędów marszałkowskich oraz instytucji, w których znajdują cię Centra Obsługi Inwestora (COI) – Partnerzy PAIH.
- Konkurs „Grunt na medal” jest adresowany do starostów powiatów, prezydentów, burmistrzów i wójtów wszystkich gmin w Polsce.
- Z udziału w konkursie wykluczone są tereny Specjalnych Stref Ekonomicznych (włączone do SSE na mocy art.4 u.1 ustawy z dnia 20 października 1994 r. „O specjalnych strefach ekonomicznych” Dz.U. 1994 Nr 123 poz. 600 z p.z.), Parków Przemysłowych i Technologicznych oraz tereny, które zwyciężyły w poprzednich edycjach konkursu Grunt na Medal.
- Tereny inwestycyjne mogą być zgłaszane do konkursu wyłącznie przez starostów, prezydentów, burmistrzów i wójtów gmin, w których są one zlokalizowane.
- Zgłaszane tereny mogą stanowić własność starostwa lub gminy bądź mieć inny, ale prawnie uregulowany status własnościowy. Niezbędne jest wówczas oświadczenie właściciela prywatnego, którego wzór stanowi załącznik nr 2 lub Załącznik nr 2a.
- Do konkursu można zgłaszać jedynie tereny niezabudowane (greenfield) przeznaczone pod inwestycje przemysłowe, o powierzchni nie mniejszej niż 2 ha.
- Jedna gmina może zgłosić więcej niż jeden teren inwestycyjny.
- Uczestnictwo w konkursie jest bezpłatne.
- Komisja konkursowa wybiera jeden teren inwestycyjny w każdym województwie. W wyniku prac komisji wyłoniona zostaje lista 16 zwycięzców.
Komisja Konkursowa
Komisja konkursowa pracuje w składzie:
- 1 przedstawiciel PAIH,
- 1 reprezentant urzędu marszałkowskiego właściwego dla danego województwa,
- 1 reprezentant regionalnego COI – Partnera PAIH właściwego dla danego województwa.
Udział w pracach komisji jest bezpłatny.
Przebieg konkursu:
- Zgłoszenia terenów inwestycyjnych do konkursu należy przesyłać na formularzu zgłoszeniowym stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszego regulaminu.
- Warunkiem przyjęcia terenu do udziału w konkursie jest dołączenie do formularza zgłoszeniowego opisu terenu w języku polskim i angielskim, zgodnie z załącznikiem nr 4 do niniejszego regulaminu wraz z materiałami uzupełniającymi oraz krótkiej informacji o gminie według wzorca (załącznik nr 5).
- Kompletne zgłoszenia terenów inwestycyjnych wraz z opisem i materiałami uzupełniającymi, należy nadsyłać pocztą elektroniczną na adres mailowy właściwy dla danego województwa. Oryginał zgłoszenia do konkursu (załącznik nr 3) oraz ew. oświadczenia właściciela prywatnego (załącznik nr 2 lub załącznik nr 2a) należy dosłać pocztą tradycyjną do regionalnego COI – Partnera PAIH. Listę z adresami zawiera załącznik nr 6 do niniejszego regulaminu.
- Termin przesyłania zgłoszeń do tegorocznej edycji konkursu upływa z dniem 4 czerwca 2018 r.
- Praca komisji konkursowej obejmuje dwa etapy wyboru finalisty:
- Etap I – do 18 czerwca 2018 r. selekcja kandydatów na podstawie nadesłanych materiałów tj. opisu działek, załączonych zdjęć i map. Wstępnej selekcji kandydatów na najlepszy teren inwestycyjny w danym województwie dokonują pracownicy właściwego terytorialnie regionalnego COI – Partnera PAIH, w terminie do 11 czerwca 2018 r. Sporządzona przez pracowników COI lista terenów jest następnie weryfikowana i ostatecznie zatwierdzana przez członków komisji konkursowej z ramienia PAIH
- Etap II – do 31 grudnia 2018 r. - wizytacja terenów wyselekcjonowanych w I etapie i wyłonienie spośród nich 16 zwycięzców.
- Podczas wizytacji wybranych do II etapu terenów, dodatkowej ocenie podlegać będzie prezentacja nieruchomości. Założenia prezentacji stanowią załącznik nr 7.
- Komisja konkursowa wizytująca poszczególne województwa występuje w pełnym 3 osobowym składzie, obejmującym 2 reprezentantów danego województwa i 1 pracownika PAIH.
Rozstrzygnięcie konkursu:
Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi w terminie do 31 grudnia 2018 roku. Lista zwycięzców zostanie umieszczona na portalu PAIH www.paiz.gov.pl, na stronach internetowych urzędów marszałkowskich oraz instytucji, w których znajdują się Regionalne COI
- Partnerzy PAIH. Uhonorowanie zwycięzców nastąpi w trakcie specjalnie na tą okoliczność zorganizowanej konferencji.
Nagrody dla zwycięzcy w konkursie „Grunt na Medal” 2018:
W VIII edycji konkursu „Grunt na Medal” nagrodą dla zwycięzcy będzie:
- okolicznościowa statuetka,
- certyfikat „Grunt na medal” 2018 podpisany przez Prezesa PAIH i Marszałka Województwa,
- możliwość używania logo „Grunt na medal” 2018 w materiałach promocyjnych,
- promocja zwycięskiego terenu na portalu PAIH,
- specjalna promocja terenu w ramach marketingu inwestycyjnego prowadzonego przez PAIH i urzędy marszałkowskie.
Załączniki:
Grunt na Medal 2018_Zał.1_Parametry terenu
Grunt na Medal 2018_Zał.2_Oświadczenie właściciela prywatnego
Grunt na Medal 2018_Zał.2a_Oświadczenie właściciela prywatnego_instytucje państwowe
Grunt na medal 2018_Zał.3_Formularz zgloszeniowy
Grunt na medal 2018_Zał.4_formatka opisu oferty
Grunt na Medal 2018_ Zał.5_wzór opisu gminy
Grunt na Medal 2018_Zał.6_Lista z adresami COI
Grunt na Medal 2018_Zał.7_założenia prezentacji gminy podczas audytu
Grunt na Medal_Regulamin 2018